Pura Vida! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Frank en Marleen - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Frank en Marleen - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Frank en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Frank en Marleen

09 Januari 2015 | Costa Rica, Fortuna

Hola Chicos,

Na een zeer gezellig afscheidsfeestje (allemaal ontzettend bedankt voor de gezelligheid en de leuke cadeautjes!!) is het avontuur dan nu eindelijk begonnen.

Onder begeleiding van het uitzwaaicomité wat bestond uit de zus van Marleen, zwager, lieve neefje en nichtje zijn we door onze ouders weggebracht naar Düsseldorf International Airport. Na een lekker bakje koffie werd het toch echt tijd om afscheid te nemen, dit blijkt toch altijd lastiger dan je van tevoren denkt. Er zijn dan ook wel wat traantjes weggepinkt her en der (ik zal verder geen namen noemen ;-)).

Na een lange, uitputtende vlucht van 30 minuten kwamen we aan op onze eerste bestemming: het vliegveld van Frankfurt. Hier moesten we zes uur moeten wachten op onze “aansluitende” vlucht (het is maar wat je aansluitend noemt). Gelukkig konden we hier wel relaxed zitten en zijn we maar twee keer gestoord door een te ijverige schoonmaker die met een soort Thialf dweilmachine onder onze stoelen borstelde/dweilde.
Direct nadat we onze boardingpass hadden afgegeven en we op de bus naar het vliegtuig stonden te wachten werd er omgeroepen dat het vliegtuig “overbooked” was en dat ze vrijwilligers zochten om een dag later te gaan. Dit vrijwilligerswerk zou beloond worden met een hotelovernachting, ontbijt en 600 euro netto p.p.! We zagen het al helemaal voor ons, maar helaas kwam een gezin van 5 niet opdagen en MOESTEN we naar Costa Rica… ;-)

Over de hoofdstad van Costa Rica, San José, valt niet veel te melden, het is een tamelijk nietszeggende stad, punt. We hebben dan ook meteen de volgende ochtend de bus gepakt naar Santa Elena. Na een 4 uur durende hobbelrit kwamen we aan in een mooi bergachtig dorpje met groene heuvels. Het weer was hier aardig wisselvallig. Zon, zeer harde wind en af en toe een flinke regenbui, maar dat mocht de pret niet drukken. De volgende ochtend zijn we naar het Monteverde Cloud Forest geweest. Een prachtig natuurreservaat vol met bijzondere vogels en planten. De planten waren niet moeilijk te vinden, de vogels daarentegen kostte ons wat meer moeite. Toen we terugkwamen in het dorpje scheen de zon.. We keken op de klok en het was 15.50 uur perfecte tijd voor een lokaal biertje op een zonnig terrasje ;-).

Gisteren zijn we na een Jeep-Boat-Jeep Taxi aangekomen in La fortuna. Een dorpje aan de voet van de vulkaan Arenal. Het is hier een stuk warmer dus de korte broek kan eindelijk aan, YES!! We konden 's middags nog mee met een Canopy tour, oftewel boomtopslingeren. Een bijzondere ervaring met een aardig hoog “Me Tarzan, you Jane”gehalte. De bonus van deze tour was gratis toegang tot de hot springs van een te chique resort. Even heerlijk bijkomen in een door de vulkaan verwarmd “zwembad”.

Morgen gaan we met een bus richting Los Chiles. Vanuit hier kunnen we per boot de grens over naar Nicaragua. Maar eerst gaan we vandaag nog mee met een Vulkaan tour. Hoe dit was en de rest van onze avonturen kunnen jullie lezen in onze volgende blog.

Pura Vida!

Frank en Marleen

• 09 Januari 2015 - 16:20

Kaj:

Lekker hoor! De kop is eraf! Mooi om te lezen dat jullie daar goed zijn aangekomen. Loop hier ook in de korte broek (met de verwarming op sambalstand ;))

Have fun!

• 09 Januari 2015 - 16:59

Hermie:

Hallo Marleen&Frank,

Wij hebben jullie eerste ervaringen gelezen, en het is volgens ons
    genieten daar en dat is de bedoeling van deze reis (onderneming)
    We kijken nu al uit naar jullie volgende verslag.
    Xxx Hermie en Wilma

groetjes.

• 09 Januari 2015 - 19:40

Rita En Jasper:

Hoi Marleen en Frank,
    Wat leuk dat boomtopslingeren! En dan de hotsprings....het valt waarachtig niet mee! Fijn om wat over jullie avonturen te lezen en de foto's te zien.
    Liefs Jasper en Rita

• 09 Januari 2015 - 21:14

Els:

Leen! Love the shoes! ;)
    Dat ze je maar op prachtige plekken mogen brengen... Liefs aan jullie van onder mijn warme dekentje. X

• 09 Januari 2015 - 21:25

Lotte:

Super leuk om jullie verhaal te lezen

• 09 Januari 2015 - 21:54

Lotte:

..... daar is iets fout gegaan volgens mij.

Maar super leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien!!
    Prachtig! Wat genieten :).

Liefs Matthijs en Lotte en een dikke knuffel van Janne

• 10 Januari 2015 - 17:08

Thijs En Nathalie:

Hey Marleen en Frank,

Wat goed om te lezen dat jullie het daar naar jullie zin hebben.
    al heel wat meegemaakt en dat " You Tarzan, me Jane" gehalte is natuurlijk erg gaaf.
    Heel veel plezier voor de komende tijd en we zien vanzelf weer wat foto's en verhalen voorbij komen.

Liefs uit Nederland.

• 13 Januari 2015 - 17:51

Jezus:

Broer en Neelram,

Mooie foto's en fijn te lezen dat jullie toed over zijn. Op naar het volgende blog:)

Xus Jezus