Belize, Mexico, Los Angeles en Fiji - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frank en Marleen - WaarBenJij.nu Belize, Mexico, Los Angeles en Fiji - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frank en Marleen - WaarBenJij.nu

Belize, Mexico, Los Angeles en Fiji

Door: Neelram

Blijf op de hoogte en volg Frank en Marleen

27 April 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag allemaal,

Allereerst een belangrijke mededeling: De problemen met onze elektronica zijn opgelost! Ik herhaal: De problemen met onze elektronica zijn opgelost! We hebben wat vervangingsinvesteringen moeten doen maar het betaalt zich nu al terug: alweer een nieuwe update en dat binnen een week!

Waar waren we gebleven… de laatste week Caribische kust in Centraal Amerika. In deze week hebben we het nog gepresteerd om twee landen te bezoeken, namelijk Belize en Mexico.

Belize, op onze bucketlist vanwege het eiland Caye Caulker wat wordt omgeven door het op één na grootste rif ter wereld, en daarom een fantastische duik- en snorkelbestemming. Maar wat voor ons toch echt de doorslag gaf om er naar toe te gaan was Wikipedia: "er komen vooral rugzaktoeristen" (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Caye_Caulker) perfect dus! Helaas gooide Semana Santa (de heilige week voor Pasen) roet in ons eten. Het eiland zat namelijk tjokvol met feestvierende en paasei etende locals. Aangevuld met een kudde Amerikanen, die vanwege de 'Spring Break' het eigen land ook ontvluchten. Conclusie: geen Caye Caulker voor ons maar het kleine vissersplaatsje Sarteneja in het noorden van Belize.

De busrit naar Sarteneja verdient zeker een plekje in onze nog te maken vreemde busritten top 10. Vanwege de feestdagen zat de bus tjokvol met zeelieden op weg naar huis om samen met familie het paasweekend door te brengen. Er werd volop bier gedronken in de bus (om half elf ’s ochtends!!), met als gevolg dat de buschauffeur met regelmaat ‘vriendelijk’ werd verzocht om te stoppen voor een plaspauze, soms gebeurde dit niet en werd er in een plastic zak geplast die vervolgens doodleuk uit het raam werd gegooid. Op een gegeven moment moet de chauffeur gedacht hebben dit gaat te ver want bij de volgende stop kwam de politie de bus binnen en werd de man die achter ons zat gearresteerd en geboeid de bus uit gedragen #goedemorgen.

Eenmaal aangekomen in Sarteneja gingen we op zoek naar ons hostel met de fantastische naam: Backpackers Paradise. Een paradijs was het zeker: we werden van harte welkom geheten door een familie muggen die ons erg aardig vonden. Sarteneja valt te omschrijven als een zeer rustig, vredig dorpje met een werkelijk waar prachtig strand! Het enige wat we hier hebben gedaan is drie dagen uitrusten, lekkere broodjes van de bakker eten, beetje rondfietsen en genieten van de blauwe zee! Na drie dagen zijn we vertrokken naar het volgende land: Mexicooooo! Dat betekent weer een grensovergang, die dit keer overigens vlekkeloos verliep. Het enige oponthoud was de ondervraging door de douane mannen: ‘ Zijn alle vrouwen in Nederland zo lang?’ om vervolgens driedubbel te checken of ik toch echt geen hakken aan had.

We zijn, vanwege enige tijdnood, meteen doorgereisd naar de stad waar ons vliegtuig vertrok: Cancun. Aan de ene kant jammer dat we niet alles hebben kunnen zien wat we graag wilden, dus dat betekent dat we in een volgend tripje nog een keer terug moeten. Aangekomen in ons hostel bleek dat er maar 1 bed vrij was dus Frank moest een nacht in een hangmat slapen, hihi! We hebben vanuit Cancun nog wel een interessant dagtripje gemaakt naar een van de nieuwe zeven wereldwonderen: De Maya stad Chichén Itzà. Wederom ruïnes, met als uitsmijter de tempel El Castillo. Deze tempel heeft de vorm van een piramide, alleen dan met een plat dak. Vanuit alle vier de zijkanten van de tempel loopt een trap naar het dak. Gaaf om gezien te hebben maar verder vonden we het tegenvallen. Ten eerste kun je de hordes tourbussen met bijbehorende toeristen niet ontwijken, waardoor je dus in een optocht door de ruïnes loopt en elke twee meter pik je ook nog even een souvenirkraampje mee. Onze laatste dag hebben we doorgebracht aan het strand in Cancun, jeetje wat veel hotels hier!!

En toen kwam er een einde aan drie maanden Centraal Amerika! HEt is werkelijk waar voorbij gevlogen. Gelukkig hebben we nog zo'n vijf maanden te gaan ;-)!

Next stop: 26 uur lang in Los Angeles oftewel: Suitcase City. Vanaf het vliegveld hebben we een airport shuttle bus naar het busstation gepakt, waar we net te laat aankwamen voor de bus richting ons hotel. De butler van het naastgelegen Marriot vertelde ons dat het slechts twee grote blokken en 10 minuten lopen was naar ons hotel. Dit bleek echter een flinke workout van 40 minuten door de achterbuurt van LA, inclusief zwervers en donkere viaducten. Keer weer wat anders. Na een korte nacht in ons sleezy (m)hotel werden we om 10.00 uur door LA V.I.P. tours opgepikt voor een Hop on Hop off tour langs alle highlights: Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica, Venice Beach, Malibu etc. heerlijk!

Los Angeles was slechts een zeer klein voorgerechtje voor onze volgende ‘ echte’ bestemming: Fiji! Om precies te zijn hebben we zes dagen doorgebracht op een klein eiland met de naam Mantaray Island. Het is toch erg fijn dat dromen soms echt werkelijkheid worden. Zodra we de boot uitstapten werden we verwelkomd met muziek, dans en een cocktail. Daarnaast schijnt de zon uiteraard, is het strand witter dan wit en de zee blauwer dan blauw. Jullie begrijpen uiteraard dat we een aantal zeer zware dagen gehad hebben hier. ’s Ochtends opstaan voor het ontbijt dat tussen 8 en 9 werd geserveerd. Daarna verplaats je jezelf naar een ligbedje op het strand om even lekker te zonnebraden, vervolgens een uurtje snorkelen bij fantastische riffen, daarna lunchen, gevolgd door een uurtje uitbuiken met een boekje in de hangmat, misschien nog even kajakken en om vijf uur verplaats je je dan met veel moeite naar de bar. Zodra je daar de gong hoort weet je dat er een heerlijk diner voor je klaarstaat #zwaarleven! Elke dag kwam Solo (een man van het activiteiten team) even de dag doornemen en het favoriete woord in zijn vocabulair was ‘guys’. How was your day guys? Are you enjoying your diner guys? Have a nice evening guys.. En nog veel meer guys…
Absoluut hoogtepunt was het snorkelen met een Mantaray. Bijzonder om ineens een gevaarte van 2.5 meter breed onder je door te zien zwemmen. We hebben ook nog nieuwe vrienden gemaakt: Pamela en Wayne. Een Canadees stel van respectievelijk 62 en 71 oud waar we elke dag samen mee hebben gedineerd. Zij zaten in een hele mooie, dure beachvilla aan het strand (wij moesten het doen met een goedkoper bomenhuisje, verschil moet er zijn). Op de dag van ons vertrek hebben mochten we gebruik maken van hun openlucht regenshower en kregen we constant chocola en allerlei lekkere dingen. Super vriendelijke en interessante mensen!

Inmiddels zijn we al in Australië, meer daarover in onze volgende update!

• 27 April 2015 - 09:18

Josefien:

Hoi jullie, op Koningsdag weer een heel mooi verslag van jullie avonturen.
    En weer spannend af en toe.
    prachtige foto's ook.
    Geniet in Ausstralie.
    Lieve groet van Jan en Josefien

• 27 April 2015 - 09:18

Nicole:

Wauw!!! Wauw!!! Wauw!!! Wat een mooie pics weer!!
    Super leuk om jullie updates weer te lezen!

Dikke kus lomani, Tinus en Sem

• 27 April 2015 - 11:44

Kaj:

Hola gaupa y guapo! Ziet er potverdomme allemaal weer heerlijk uit! Een weekje chillen na de vele vulkaanbeklimmingen hadden jullie ook wel verdiend

• 27 April 2015 - 11:46

Kaj:

Oké, weer een reactie in twee etappes

• 27 April 2015 - 11:48

• 27 April 2015 - 14:02

Rita:

Heerlijk om de verhalen te lezen, luxe en "behelpen" worden afgewisseld.....wat hebben jullie weer veel leuke afwisselende weken achter de rug! Nu genieten van Australië en familie! Goede vlucht en reis naar Tasmanië.....
    Liefs van ons allebei, pa en ma.

• 27 April 2015 - 22:41

Hermie :

Fijn dat de berichtgeving weer werkt en we gisteren even bij hebben kunnen kletsen .
    Ook dit verslag geeft ons een mooi beeld wat jullie meemaken en prachtige plaatjes!!
    We hopen dat de storm in Australië voorbij is en dat jullie verder kunnen reizen.
    Xxxx pap en mam

• 03 Mei 2015 - 14:34

FRans En Marian:

Hoi Marleen en frank
    Hoe zal het straks gaan
    Nederland is voor jullie veel te klein
    jullie krijgen vast veel ontwenningsverschijnselen
    We wachten weer op het volgende verslag
    Alles oke hier
    liefs van ons Marian en frans.

• 07 Mei 2015 - 20:44

Willy En Agnes Hofstee:

hoi frank en marleen
    het is hardstikke gaaf om jullie reis verslag
    te lezen iedere keer frank en marleen
    met al die leuke en mooie momenten die jullie mee maken
    verder wensen we jullie nog een fijne en gave vacantie
    liefs willy en agnes

• 13 Mei 2015 - 11:33

Maarten Hemmer:

Wat een kutleven hebben jullie...